Nastartujte si metabolismus...

12. září 2010 v 8:45 | Laury. |  * Tipy
  • 7:00 -První sklenka
-Přivítejte den tím.že si dáte hned po probuzení sklenici vody(v průběhu dne byste měli vypít dalších sedm).Dehydratace(nedostatek tekutin v těle)totiž zpomaluje tok krve,takže byste se celý den cítili jako šneci.
  • 8:00-Snídaně s vlákninou
-Pokud zdravě posnídáte spálíte během dne více kalorii než ti,kteří po ránu hladoví.Metabolismus totiž potřebuje energii,aby mohl spalovat uložené tuky.Vhodné jsou cereálie s odstředěným mlékem a ovoce(celkem cca:1200-1600kJ).Když si navíc dáte jídlo s vlákninou,tělo bude požadovat menší oběd.


  • 9:15-Co dokáže zelený čaj?
-Zelený čaj je dobrou ochranou před srdečními nemocemi a rakovinou a zároveň podporuje metabolismus.Obsahuje totiž katechin,který zvyšuje hladinu mozkové chemikálie norepinefrinu působícího na metabolismus.

  • 11:15:-Svačina č.1
-Dopřejte si svačinu o obsahu 800-1200 kJ.Kolem tří hlavních jídel byste měli sníst denně dvě takové svačiny,protože jídlo udržuje trávicí soustavu v pohotovosti.Vhodné je např:sušené ovoce,jogurt,kousek sýra
  • 13:00:-Oběd s bílkovinou?
-K jídlu si vyberte třeba salát obložený kuřecími prsíčky.Trávicí systém tak použije více energie na štěpení bílkovin.Ty by ale neměli tvořit víc než 20% celkového příjmu,jinak mohou způsobit zácpu a zvyšují riziko osteoporozy
  • 15:00:-To nechce klid
-Ťukejte do stolu,podupávejte si,pochodujte či poskakujte-náhlé drobné pohyby totiž zrychlují metabolismus.

16:00:-Svačina č.2
-Dejte si kousek sýra,šálek zeleninové polévky či jogurt s vlákninou.Tělo musí vydat na jídlo s vlákninou více enegie a aktivnější trávicí systém podporuje spalování.
  • 18:00:-Hybaj do tělocvičny
-Začněte 20-minutovou rozcvičkou a strečinkem,teprve pak posilujte.Metabolismus pracuje ještě dvě hodiny poté,co přestanete zvedat činky.Ideální je posilovat 20-40 minut 2-krát týdně.
  • 19:30:-Ostrá večeře
-Připravujete si smažená křidélka?Kari?Těstoviny?Ať chystáte k večeři cokoliv,okořeňte to,protože ostré chuťe mohou dočasně zvýšit klidový metabolismus.Pálivé papriky například obsahují kapsicin,což je látka která na krátkou dobu zvyšuje produkci adrenalinu.Ten zrychluje metabolismus a odbourává kalorie.
  • 22:00:-Do peřin!
-Při nedostatku spánku se zvyšuje hladina kortikolu,látky,která ovlivňuje tvorbu inzulinu a zťežuje zpracování sacharidů.Sedm až osm hodin kvalitního spánku zaručí rychlý metabolismus.Když jste unavení,tělu chybí energie na běžné denní funkce.
Zdroj : ceady.blog.cz
 


Komentáře

1 Florely Florely | Web | 12. září 2010 v 13:02 | Reagovat

Chytrý.....:)

2 Luna Luna | Web | 12. září 2010 v 15:19 | Reagovat

Něco na tom bude ;) ...jenže já mám výčitky už od snídaně :-/

3 Vidlička Vidlička | Web | 22. září 2010 v 22:23 | Reagovat

suprovej článek .. ted se začnu trochu podle něj řídit .))

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.